Wednesday, November 6, 2013

Am reusit! Am modificat Legea Transparentei!

Impreuna am reusit imposibilul pentru majoritatea romanilor si chiar pentru multi dintre europeni: am modificat o lege!  Si nu orice lege. Si nu oricum.
Am modificat transparent Legea Transparentei in Romania!

·         perioada de consultare publica s-a extins la 30 de zile lucratoare, cu termen de derulare pana la supunerea spre avizare a proiectului de act normativ, respectiv momentul initial al dezbaterilor interne ale alesilor, fata de 30 de zile calendaristice, care aveau termen pana la supunerea spreadoptare, adica momentul votului final;
·         procesul de consultare publica are acum reguli minimale transparente de desfasurare: registru al opiniilor scrise colectate, regulament minimal al dezbaterilor publice, memoria si arhiva actului normativ supus consultarii publice cu documente de fundamentare, studii de impact, minute, opinii, rapoarte de avizare, versiuni imbunatatite ale proiectului, precum si forma finala adoptata.
Lansata in ianuarie 2012, pe baza a ani de monitorizare si exersare a aplicarii Legii Transparentei, campania de advocacy a Coalitiei 52 a inregistrat, in octombrie 2013, un succes necesar si concludent pentru mediul romanesc si european.

Am inregistrat un rezultat semnificativ, care ne obliga in continuare la o si mai apriga aparare si exersare a drepturilor care ni se cuvin legat de transparenta decizionala si implicarea in procesul de luare a deciziilor publice.
Lobby pentru Cluj si Consiliul Civic Local sunt parte a Colitiei 52

No comments:

Post a Comment